Voorbede

 

Ik bid vandaag met jullie voor een man die staatloos is, omdat geen land hem wil, het land waar hij geboren is niet, het land van zijn ouders niet, ons land evenmin. Die bij zijn ‘buiten schuld’ aanvraag bijna in vreemdelingenbewaring ging, maar daarvoor gespaard bleef.

 

Ik bid vandaag met jullie voor een man die slapeloze nachten heeft omdat zijn Eritrese vrouw en Nederlandse dochter in Soedan wachten tot de Raad van State hen in het gelijk stelt om de gezinshereniging mogelijk te maken of de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, die daartegen in hoger beroep is gegaan; dat zij het lange wachten kunnen verduren.

 

Ik bid vandaag met jullie voor een vrouw met haar zoon, die door een voortijdige dood van haar Nederlandse man niet op tijd hun recht op verblijf konden regelen, die letterlijk leven op water en brood, omdat de middelen niet toereikend zijn.

 

Ik bid vandaag met jullie voor een man die ongeneeslijk ziek is en zich afvraagt of hij zijn leven mag teruggeven aan God.

 

Ik bid vandaag met jullie voor een weduwe uit Sierra Leone, die in Nederland een zoon heeft terug gevonden, en weet dat een andere zoon zich bevindt in de Verenigde Staten, die één zoon heeft verloren door sikkelcelziekte en niet weet of haar andere drie kinderen nog in leven zijn; die zich alleen met een rollator kan voortbewegen, maar volgens de IND niet ziek genoeg is om haar leven niet voort te kunnen zetten in haar land van herkomst.

 

Dat de Eeuwige zich ontfermt. Dat wij ons ontfermen en barmhartig zijn voor elkaar.